تفاوت سئو داخلی و خارجی | کدام مهم‌تر است؟

تفاوت سئو داخلی و خارجی

با مقدمه چینی وقت شما را تلف نمی‌کنم، در این مطلب می‌خواهیم با یک جدول ساده مهم‌ترین تفاوت‌های سئو داخلی و سئو خارجی را بررسی کنیم. مطالب بعد از این جدول صرفا برای کسانی است که از خواندن در مورد سئو خارجی و داخلی لذت می‌برند.

تفاوت‌های بنیادی سئو داخلی و سئو خارجی

جدول زیر ترجمه‌ای از وبسایت geeksforgeeks است که به نظر من به بهترین شکل سئو خارجی و داخلی را مقایسه می‌کند. لازم به ذکر است که سئو بیش از چند صد فاکتور دارد و در این مقایسه تنها به تفاوت‌های کلیدی پرداخته می‌شود.

سئو داخلیسئو خارجی
سئوی درون صفحه شامل ارائه محتوای خوب، انتخاب کلمات کلیدی خوب، استفاده از متریال‌های مختلف مثل عکس و ویدیو، دادن عنوان مناسب برای هر صفحه و غیره است.سئوی خارجی شامل ساخت لینک، افزایش محبوبیت سایت، تبلیغات، تبادل لینک و غیره است.
در سئوی داخلی ما وب‌سایت را تجزیه و تحلیل و بهینه می‌کنیم.در سئوی خارج از صفحه ما وب سایت را تبلیغ می‌کنیم.
در سئوی داخلی ما از پیوندهای داخلی استفاده خواهیم کرد.در سئو خارجی از لینک‌های مستقیم به وبسایت خود استفاده خواهیم کرد.
سئوی درون صفحه برای نوشتن محتوا است.سئوی خارج از صفحه برای تبلیغ نویسی است.
تکنیکهایی که در سئو داخلی استفاده می‌شود: • انتشار مطالب با کیفیت بالا • بهینه سازی عنوان صفحه و توضیحات متا • بهینه‌سازی محتوای • سرفصل‌ها و قالبپ‌بندی محتوا • تصاویر SEO و سایر عناصر چند رسانه‌ای • بهینه سازی آدرس صفحات • پیوندهای داخلی لینک‌های خارجیتکنیکهایی که در سئو خارج از صفحه استفاده می‌شود: • استفاده از اینفلوئنسرها • تولید محتوا به عنوان نویسنده مهمان • فعالیت در رسانه‌های اجتماعی • فعالیت در انجمن‌ها • نوشتن مقالات در منابع علمی تبلیغات بنریپادکست‌هابرندسازی و افزایش آگاهی از برند
طبق گفته‌ وب‌سایت MOZ، صاحبان وبسایت‌ها حدود 70 درصد از زمان خود را صرف سئو داخلی می‌کننددر حالی که در خارج از صفحه فقط 30٪ فعالیت دارند
سئو داخلی به ماهیت و چیستی وبسایت شما می‌پردازدسئوی خارج از صفحه به افزایش محبوبیت سایت شما می‌پردازد.
عواملی که بر سئو داخلی تأثیر می‌گذارد: • پیوند داخلی • سازگاری با موبایل •پیمایش در صفحات • کیفیت محتوا • توضیحات متا • متن جایگزین تصویر • سرعت صفحه • Core Web Vitals متا تگ‌هاعواملی که بر سئو خارجی تاثیر می‌گذارد: • رسانه‌های اجتماعی • بک لینک‌ها • اشاره می‌کند • نمایه کسب‌وکار Google My Businessمحبوبیت برند
استفاده از موضوعات فرعی مرتبط با محتوا، نمونه‌ای از سئوی درون صفحه است.لینک‌سازی نمونه‌ای از سئوی خارج از صفحه است.

سئو داخلی مهم‌تر است با سئو خارجی؟

این سوال از اساس اشتباه است، مانند این است که باید بین پایه یا سقف خانه خود یکی را انتخاب کنید. سئو داخلی و خارج از صفحه با هم کار می‌کنند تا رتبه بندی موتورهای جستجوی شما را به صورت مکمل بهبود بخشند. با این حال، سئوکاران به طور کلی توصیه می‌کنند قبل از تمرکز بیش از حد روی سئوی خارج از صفحه، سئوی داخلی خود را تقویت کنید. درست مانند ساختن یک خانه، شما می‌خواهید قبل از ساختن بقیه خانه، ابتدا پایه را تنظیم کنید. ممکن است لازم باشد هر از چند گاهی برگردید و برخی از تعمیرات سئوی درون صفحه خود را انجام دهید. ایجاد تعادل بین این دو کمک می‌کند تا وب سایت شما را به موفقیت برساند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا